Met MyBuddy ben je niet afhankelijk van de beschikbaarheid van de eigen waarschuwingspersonen. Professionals staan ter beschikking om jouw melding op te volgen van A tot Z omdat tijd van levensbelang kan zijn!!
MyBuddy is voor binnenshuis en buitenshuis in heel Nederland.
MyBuddy is je maatje waar je op moet kunnen rekenen. Dat betekent dat je MyBuddy mag gebruiken op het moment dat je je om gegronde reden onveilig voelt. Wanneer je een bepaalde situatie niet vertrouwt activeer je jouw MyBuddy.
Binnen 5 werkdagen ontvang je de bestelling.
Via een Track & Trace-code kun je de bestelling volgen.
Je kunt hiervoor contact opnemen met MyBuddy 040 - 231 02 00
Op het moment dat je MyBuddy aanschaft en je je lidmaatschapskeuze hebt aangegeven, zal na de betaling het abonnement starten. De Button of Watch en eventuele sleuteloplossing volgen respectievelijk binnen 5 werkdagen en 10 werkdagen.
Een alarmafhandeling gaat volgens een vooraf afgesproken protocol afhankelijk van je lidmaatschapskeuze. Gewoonlijk betekent dit het volgende: 1. MyBuddy wordt door jou geactiveerd door op de noodknop te drukken totdat deze trilt. Daarna de knop loslaten 2. De meldkamer zal contact met je opnemen door te praten via jou Button of Watch 3. Aan de hand van dit gesprek en het soort lidmaatschap wordt de Surveillance en/of hulpdiensten ingeschakeld. Er kunnen eigen waarschuwingspersonen worden geïnformeerd indien noodzakelijk en aangeven in het klantportal.
Een melding komt als eerste binnen bij de G4S-meldkamer. Deze meldkamer staat 24/7 en 365 dagen voor je klaar om direct contact met je op te nemen. De meldkamer zal jouw Button of Watch bellen zodat je de stem van de centralist hoort via dit apparaat. De centralist ziet op zijn scherm waar jij op dat moment bent. Tevens ziet hij jouw signalement wanneer jij jouw recente foto via de klantportal hebt geüpload. Bij geen gehoor, op verzoek of bij geluiden waarbij de centralist redelijkerwijs kan beoordelen dat er iets ernstigs aan de hand is, zal hij de surveillanten en/of hulpdiensten of eigen waarschuwingspersonen informeren. Dit is afhankelijk van je lidmaatschap.
Op het moment dat uit het gesprek tussen jou en de centralist blijkt dat er een situatie is ontstaan die levensbedreigend zou kunnen zijn of worden. Dit wordt een geverifieerd alarm genoemd. Op basis hiervan kan de centralist besluiten de hulpdienst te informeren en hen verzoeken ter plaatse te komen. Jouw foto (indien geüpload), naam en de GPS-positie worden met deze instanties gedeeld.
Binnen het lidmaatschap Premium wordt de Surveillance aangestuurd indien de G4S-Meldkamer een alarmmelding binnenkrijgt en jou probeert te bellen maar geen antwoord krijgt. Of wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben zonder dat daar Politie, Ambulance of Brandweer voor hoeft te komen en eigen waarschuwingspersonen niet beschikbaar zijn. Wanneer u hulp binnenshuis nodig hebt, zal er binnen de Premium en Aanvullend Premium abonnementen altijd een Surveillant worden aangestuurd. Dit kan zijn om via de sleuteloplossingen de deur te openen voor de hulpdiensten. Ook kan het voorkomen dat het niet duidelijk is wat er aan de hand is en je bent in de woning. In dit geval komt de Surveillant ter plaatse, opent de toegangsdeur met de gekozen sleuteloplossing om vervolgens de situatie binnen te beoordelen en daarnaar te handelen. Door bijvoorbeeld alsnog de hulpdiensten te informeren. Altijd zullen als eerste de eigen waarschuwingspersonen gebeld worden.
De G4S-surveillance heeft geen bevoegdheden op de openbare weg zoals hulpdiensten die hebben. De surveillant streeft ernaar zo spoedig als mogelijk op locatie van het noodgeval te zijn.
G4S Mobiele Surveillantencontract wordt gratis aangeboden voor het Premium lidmaatschap. Dit contract betekent het stand-by klaarstaan voor eventuele interventies (beschikbaarheid van auto’s en personeel).
Binnen het Premium-lidmaatschap kun je gebruik maken van 1 gratis G4S-Surveillance-alarmopvolging/interventie. Extra alarmopvolgingen worden aan jou doorbelast: € 85,- per keer.
Het klantportaal is jouw digitale verbinding via de website van MyBuddy met de G4S-Meldkamer. Deze klantportaal verbinding is mogelijk door het invoeren van jouw unieke klantnummer in combinatie met je e-mailadres.
Het klantportaal is bedoeld om contactgegevens van jou en je waarschuwingspersonen te beheren en eventueel aan te passen, zodat deze altijd up-to-date zijn als de meldkamer contact moet leggen. Daarnaast kan je jouw profielfoto uploaden.
In het klantportaal is ook aangeven voor welke sleuteloplossing is gekozen voor snelle binnencontrole in de woning of het bedrijfspand en de eventuele code van de sleutelkluis.
Op het moment van een alarmmelding is het voor de Surveillancedienst of Hulpdiensten essentieel te weten dat zij bij de juiste persoon uitkomen. Zeker wanneer jou buiten iets overkomt. Je kunt je foto uploaden die door de meldkamer gedeeld wordt met de G4S-surveillant of hulpdiensten bij een alarminterventie.
Een testmelding kun je maken door eerst de klantenservice van de G4S Alarmcentrale te bellen op nummer 040 - 231 02 00 om de testwens aan te geven. NIET onaangekondigd testen omdat dit de meldkamer onnodig belast in het helpen van mensen die echt in gevaar zijn. Druk totdat de Button of Watch begint te trillen. Daarna los laten en afwachten. Niet opnieuw drukken, de meldkamer probeert je te bellen en de lijn is bezet omdat jij opnieuw een oproep doet.
Je belt MyBuddy telefoonnummer: 040 - 231 02 00 met het verzoek om MyBuddy te zoeken.
Op de Button of Watch staat aan de achterkant het telefoonnummer 040 - 231 02 00 zodat de vinder contact kan opnemen met de G4S-meldkamer. De centralist zal de contactgegevens doorzetten van de eerlijke vinder zodat jij jouw MyBuddy daar kunt ophalen.
Mocht MyBuddy na 2 dagen niet gevonden zijn dan wordt de Simkaart geblokkeerd en kun je een nieuwe Button of Watch aanschaffen.
Jazeker kan dat. Voor meer informatie en mogelijkheden tref je hierbij de handleidingen van MyBuddy Button of MyBuddy Watch aan.
De GPS verbinding kan niet de hoogte doorgeven waar je op dat moment bent. Wel kan de G4S-Meldkamercentralist het woonadres zien dat in het systeem staat van aanmelding/klantportaal. Mocht er een alarm plaatvinden op de juiste locatie dan is het aannemelijk als jij op de 6de verdieping woont dat daar het alarm is afgegaan. Dit is echter niet zeker.
Nee, daar waar jouw Gsm-telefoon geen of minder bereik heeft, geldt dat ook voor MyBuddy. Bijvoorbeeld in parkeerkelders met gewapend beton of locaties waar de communicatie minder dekkend is.
Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat je de Button of Watch per ongeluk hebt geactiveerd doordat deze in een tas zit of aan een riem is bevestigd en door een onbedoelde omstandigheid het apparaat wordt geactiveerd. De meldkamer kan niet op afstand beoordelen of de actie bedoeld of onbedoeld is en zal je via de Button of Watch toespreken. Wanneer je deze oproep niet kunt horen omdat de Button bijvoorbeeld in de tas zit, worden afhankelijk van je lidmaatschap de eigen waarschuwingspersonen gebeld en/of de G4S-surveillant aangestuurd om polshoogte te nemen. Bij het basisabonnement worden alleen de eigen waarschuwingspersonen gebeld om de situatie door te geven inclusief de locatiebepaling.
Eerst dien je telefonisch contact te zoeken met MyBuddy 040 - 231 02 00. Vervolgens wordt er door de technische afdeling contact met je opgenomen waarbij getracht wordt de storing op afstand op te lossen. Mocht dat niet lukken dan kan in overleg een vervangend apparaat worden verzonden binnen de garantietermijn, je dient jouw defecte MyBuddy Watch of Button eerst retour te zenden. Je ontvang hiervoor op dat moment gegevens vanuit de technische afdeling.
Waterdicht niveau: IP67 (gebruik het apparaat niet in warm water, warme douche, zwemmen of duiken) Druk niet op de knop wanneer deze in het water is.
Datum en Tijdsaanduiding
Batterij-indicatie
Iedere nacht als je gaat slapen omdat de batterij relatief klein is in vergelijking met die van de Button.
Ja, de meldkamer stuurt jou en jouw waarschuwingspersonen een e-mail van deze gebeurtenis zodat jij hiervan op de hoogte bent.
Ja, de tijd wordt automatisch aangepast.
Dat doe je door op de knop aan de zijkant van de Watch te drukken tot dat de Watch trilt en er SOS in het scherm verschijnt. Daarna laat je de knop direct los. Blijf niet drukken want dan kan de meldkamer niet reageren omdat je weer uitbelt waardoor je de lijn bezet houdt.
De Watch wordt geleverd met een oplaadkabel. Die kabel kan met de contactpunten tegen de achterzijde van de Watch worden gehouden. De magnetische contacten zoeken verbinding als deze dicht tegen elkaar worden gehouden.
Waterdicht niveau: IP67 (gebruik het niet in warm water, warme douche, zwemmen of duiken) Druk niet op de knop wanneer deze in het water is.
Het beste is iedere nacht als je gaat slapen. De Button kan 2-dagen zonder opladen.
Ja, de meldkamer stuurt jou en jouw waarschuwingspersonen een e-mail van deze gebeurtenis zodat jij hiervan op de hoogte bent.
Dat doe je door op de SOS knop aan de voorkant van de Button te drukken tot dat de Button trilt. Daarna laat je knop direct los. Blijf niet drukken want dan kan de meldkamer niet reageren omdat je opnieuw uitbelt waardoor je de lijn bezet houdt.
De Button wordt geleverd met een docking-station. Je moet de Button met de contacten naar onderen in het station plaatsen. Zodra de contacten verbinding maken met de oplader zal de Button een trilling geven. Daarnaast zal het oplaadlampje van het station rood oplichten. Dit lampje gaat uit als de Button volledig is opgeladen. Ook wordt de Button geleverd met een oplaadkabel. Deze kan met de contactpunten tegen de achterzijde, onderaan de Button worden gehouden. De magnetische contacten zoeken verbinding als deze dicht tegen elkaar worden gehouden.
Vraag je telkens af of je eenvoudig en snel genoeg alarm kunt slaan? De Watch draag je als een horloge. De Button is te dragen aan een koord om je nek of met een clip aan je beha. Veel heren dragen de Button via een clip aan hun riem of broekzak.
Alle persoonsgegevens die verwerkt worden zullen enkel in het kader van de dienstverleningsovereenkomst gebruikt worden en nimmer aangewend worden voor andere doelstellingen of aan derden buiten het MyBuddy-concept worden overgedragen of aangeboden.
Opzeggen kan via de klantportal.
Je dient rekening te houden met 1 maand opzegtermijn na 1 jaar.
Nee, de Buddy of Watch is jouw eigendom.
Die kan je in de Button of Watch laten zitten. De verbinding wordt op afstand verbroken.
Je kunt eenvoudig wisselen van lidmaatschap mocht een eerdere keuze niet voldoende veiligheid geven. Dit doe je via de klantportal. Contracten zijn altijd vrij verwisselbaar. Na je keuze loopt het nieuwe lidmaatschap automatisch weer 1 jaar.
Wij werken alleen met gecertificeerde organisaties. Na montage ontvang je een opleveringscertificaat dat wordt afgegeven na deugdelijke montage.
Afhankelijk of het een huurhuis, koopwoning, appartement of bedrijfspand is, is het verstandig eerst te infomeren wat kan en mag.
Je kunt hiervoor contact opnemen met MyBuddy 040 - 231 02 00. Je wordt daarna gebeld door de technische support om de storing op te lossen.
Cilinders: De eenvoudigste oplossing is de cilinder wisselen van de toegangsdeur waarvan jij en de Surveillant een sleutel hebben.
Bij een VVE wordt een goedgekeurde sleutelkluis geplaatst. In de sleutelkluis wordt op de sleutel aangeduid welk appartement het betreft. De sleutelkluis kan opbouw of inbouw zijn.
Dan wordt er een goedgekeurde sleutelkluis geplaatst. De sleutelkluis kan opbouw of inbouw zijn.
Bij de eerste cilinder ontvang je 6 sleutels. Na de plaatsing van de cilinder ontvang je een lijstje met erkende sleutelspecialisten waar je een sleutel of extra gelijksluitende cilinders kunt bijbestellen.
De cilinderoplossing van MyBuddy heeft een zogenoemde paniek/gevarenfunctie waardoor het slot van twee kanten te bedienen is als de sleutel op een van de zijde erop zit.
Ja, dat kan. Je bent wel verantwoordelijk voor het terugplaatsen van de sleutel en het correct afsluiten van de KeySafe na gebruik.
Binnen 10 werkdagen is de sleuteloplossing bij jou geplaatst.
Wij hopen uiteraard dat wij al jouw vragen over MyBuddy beantwoord hebben. Is dat nog niet het geval, geen probleem. Wij zitten klaar met antwoorden en oplossingen en helpen je graag. Stuur jouw vraag naar het contactformulier en je krijgt snel antwoord.
Neem contact opZijn niet al uw vragen niet beantwoord? Geen probleem.
Stel je vraag