cheerful-family-with-three-kids.jpg

Veelgestelde
vragen

Waarom kies je voor MyBuddy?

Wat maakt MyBuddy anders dan andere oplossingen?

Met MyBuddy ben je niet afhankelijk van de beschikbaarheid van de eigen waarschuwingspersonen. Professionals staan ter beschikking om jouw melding op te volgen van A tot Z omdat tijd van levensbelang kan zijn!!

Waar neem ik MyBuddy overal mee naar toe?

MyBuddy is voor binnenshuis en buitenshuis in heel Nederland.

Mag ik MyBuddy alleen maar gebruiken als ik een ongeluk heb gehad?

MyBuddy is je maatje waar je op moet kunnen rekenen. Dat betekent dat je MyBuddy mag gebruiken op het moment dat je je om gegronde reden onveilig voelt. Wanneer je een bepaalde situatie niet vertrouwt activeer je jouw MyBuddy.

Vragen over de bestelling

Hoe langt duurt een bestelling van MyBuddy Button of Watch?

Binnen 5 werkdagen ontvang je de bestelling.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Via een Track & Trace-code kun je de bestelling volgen.

Wat als mijn bestelling niet aankomt?

Je kunt hiervoor contact opnemen met MyBuddy 040 - 231 02 00

Wanneer gaat mijn abonnement in?

Op het moment dat je MyBuddy aanschaft en je je lidmaatschapskeuze hebt aangegeven, zal na de betaling het abonnement starten. De Button of Watch en eventuele sleuteloplossing volgen respectievelijk binnen 5 werkdagen en 10 werkdagen.

Alarmopvolging

Hoe werkt de alarmafhandeling?

Een alarmafhandeling gaat volgens een vooraf afgesproken protocol afhankelijk van je lidmaatschapskeuze. Gewoonlijk betekent dit het volgende: 1. MyBuddy wordt door jou geactiveerd door op de noodknop te drukken totdat deze trilt. Daarna de knop loslaten 2. De meldkamer zal contact met je opnemen door te praten via jou Button of Watch 3. Aan de hand van dit gesprek en het soort lidmaatschap wordt de Surveillance en/of hulpdiensten ingeschakeld. Er kunnen eigen waarschuwingspersonen worden geïnformeerd indien noodzakelijk en aangeven in het klantportal.

Wat doet de G4S-meldkamer?

Een melding komt als eerste binnen bij de G4S-meldkamer. Deze meldkamer staat 24/7 en 365 dagen voor je klaar om direct contact met je op te nemen. De meldkamer zal jouw Button of Watch bellen zodat je de stem van de centralist hoort via dit apparaat. De centralist ziet op zijn scherm waar jij op dat moment bent. Tevens ziet hij jouw signalement wanneer jij jouw recente foto via de klantportal hebt geüpload. Bij geen gehoor, op verzoek of bij geluiden waarbij de centralist redelijkerwijs kan beoordelen dat er iets ernstigs aan de hand is, zal hij de surveillanten en/of hulpdiensten of eigen waarschuwingspersonen informeren. Dit is afhankelijk van je lidmaatschap.

Wanneer kan ik rekenen op de hulpdiensten (Politie, Ambulance en Brandweer)? Wanneer wordt de hulpdienst ingeschakeld?

Op het moment dat uit het gesprek tussen jou en de centralist blijkt dat er een situatie is ontstaan die levensbedreigend zou kunnen zijn of worden. Dit wordt een geverifieerd alarm genoemd. Op basis hiervan kan de centralist besluiten de hulpdienst te informeren en hen verzoeken ter plaatse te komen. Jouw foto (indien geüpload), naam en de GPS-positie worden met deze instanties gedeeld.

Wanneer wordt de Surveillancedienst ingeschakeld?

Binnen het lidmaatschap Premium wordt de Surveillance aangestuurd indien de G4S-Meldkamer een alarmmelding binnenkrijgt en jou probeert te bellen maar geen antwoord krijgt. Of wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben zonder dat daar Politie, Ambulance of Brandweer voor hoeft te komen en eigen waarschuwingspersonen niet beschikbaar zijn. Wanneer u hulp binnenshuis nodig hebt, zal er binnen de Premium en Aanvullend Premium abonnementen altijd een Surveillant worden aangestuurd. Dit kan zijn om via de sleuteloplossingen de deur te openen voor de hulpdiensten. Ook kan het voorkomen dat het niet duidelijk is wat er aan de hand is en je bent in de woning. In dit geval komt de Surveillant ter plaatse, opent de toegangsdeur met de gekozen sleuteloplossing om vervolgens de situatie binnen te beoordelen en daarnaar te handelen. Door bijvoorbeeld alsnog de hulpdiensten te informeren. Altijd zullen als eerste de eigen waarschuwingspersonen gebeld worden.

Hoe lang duurt het voordat de surveillant bij mij is?

De G4S-surveillance heeft geen bevoegdheden op de openbare weg zoals hulpdiensten die hebben. De surveillant streeft ernaar zo spoedig als mogelijk op locatie van het noodgeval te zijn.

Wat zijn de bijkomende kosten voor de G4S-Surveillance alarmopvolging?

G4S Mobiele Surveillantencontract wordt gratis aangeboden voor het Premium lidmaatschap. Dit contract betekent het stand-by klaarstaan voor eventuele interventies (beschikbaarheid van auto’s en personeel).

Wat wordt er verstaan onder een daadwerkelijke interventie?

Binnen het Premium-lidmaatschap kun je gebruik maken van 1 gratis G4S-Surveillance-alarmopvolging/interventie. Extra alarmopvolgingen worden aan jou doorbelast: € 85,- per keer. 

Algemene technische vragen

Wat is het klantportaal?

Het klantportaal is jouw digitale verbinding via de website van MyBuddy met de G4S-Meldkamer. Deze klantportaal verbinding is mogelijk door het invoeren van jouw unieke klantnummer in combinatie met je e-mailadres.

Waarvoor is het klantportaal bedoeld?

Het klantportaal is bedoeld om contactgegevens van jou en je waarschuwingspersonen te beheren en eventueel aan te passen, zodat deze altijd up-to-date zijn als de meldkamer contact moet leggen. Daarnaast kan je jouw profielfoto uploaden.

Wat staat er vermeld in het klantportaal over de sleuteloplossing?

In het klantportaal is ook aangeven voor welke sleuteloplossing is gekozen voor snelle binnencontrole in de woning of het bedrijfspand en de eventuele code van de sleutelkluis.

Hoe kun je een signalement delen?

Op het moment van een alarmmelding is het voor de Surveillancedienst of Hulpdiensten essentieel te weten dat zij bij de juiste persoon uitkomen. Zeker wanneer jou buiten iets overkomt. Je kunt je foto uploaden die door de meldkamer gedeeld wordt met de G4S-surveillant of hulpdiensten bij een alarminterventie.

Kan ik een testmelding maken?

Een testmelding kun je maken door eerst de klantenservice van de G4S Alarmcentrale te bellen op nummer 040 - 231 02 00 om de testwens aan te geven. NIET onaangekondigd testen omdat dit de meldkamer onnodig belast in het helpen van mensen die echt in gevaar zijn. Druk totdat de Button of Watch begint te trillen. Daarna los laten en afwachten. Niet opnieuw drukken, de meldkamer probeert je te bellen en de lijn is bezet omdat jij opnieuw een oproep doet.

Ik ben MyBuddy kwijt, wat nu?

Je belt MyBuddy telefoonnummer: 040 - 231 02 00 met het verzoek om MyBuddy te zoeken.
Op de Button of Watch staat aan de achterkant het telefoonnummer 040 - 231 02 00 zodat de vinder contact kan opnemen met de G4S-meldkamer. De centralist zal de contactgegevens doorzetten van de eerlijke vinder zodat jij jouw MyBuddy daar kunt ophalen.
Mocht MyBuddy na 2 dagen niet gevonden zijn dan wordt de Simkaart geblokkeerd en kun je een nieuwe Button of Watch aanschaffen.

Kan ik MyBuddy Button of Watch uitzetten?

Jazeker kan dat. Voor meer informatie en mogelijkheden tref je hierbij de handleidingen van MyBuddy Button of MyBuddy Watch aan.

Kan MyBuddy zien op welke etage ik ben?

De GPS verbinding kan niet de hoogte doorgeven waar je op dat moment bent. Wel kan de G4S-Meldkamercentralist het woonadres zien dat in het systeem staat van aanmelding/klantportaal. Mocht er een alarm plaatvinden op de juiste locatie dan is het aannemelijk als jij op de 6de verdieping woont dat daar het alarm is afgegaan. Dit is echter niet zeker.

Heeft MyBuddy overal bereik?

Nee, daar waar jouw Gsm-telefoon geen of minder bereik heeft, geldt dat ook voor MyBuddy. Bijvoorbeeld in parkeerkelders met gewapend beton of locaties waar de communicatie minder dekkend is.

MyBuddy wordt per ongeluk geactiveerd en ik hoor geen centralist, wat nu?

Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat je de Button of Watch per ongeluk hebt geactiveerd doordat deze in een tas zit of aan een riem is bevestigd en door een onbedoelde omstandigheid het apparaat wordt geactiveerd. De meldkamer kan niet op afstand beoordelen of de actie bedoeld of onbedoeld is en zal je via de Button of Watch toespreken. Wanneer je deze oproep niet kunt horen omdat de Button bijvoorbeeld in de tas zit, worden afhankelijk van je lidmaatschap de eigen waarschuwingspersonen gebeld en/of de G4S-surveillant aangestuurd om polshoogte te nemen. Bij het basisabonnement worden alleen de eigen waarschuwingspersonen gebeld om de situatie door te geven inclusief de locatiebepaling.

Kan ik MyBuddy retour sturen in verband met defect?

Eerst dien je telefonisch contact te zoeken met MyBuddy 040 - 231 02 00. Vervolgens wordt er door de technische afdeling contact met je opgenomen waarbij getracht wordt de storing op afstand op te lossen. Mocht dat niet lukken dan kan in overleg een vervangend apparaat worden verzonden binnen de garantietermijn, je dient jouw defecte MyBuddy Watch of Button eerst retour te zenden. Je ontvang hiervoor op dat moment gegevens vanuit de technische afdeling.

Technische vragen Watch

Is er een handleiding van MyBuddy Watch?

Kan MyBuddy Watch tegen water zoals regen, douche of bad?

Waterdicht niveau: IP67 (gebruik het apparaat niet in warm water, warme douche, zwemmen of duiken) Druk niet op de knop wanneer deze in het water is.

Welke functies heeft de Watch allemaal?

Datum en Tijdsaanduiding
Batterij-indicatie

Wanneer moet ik mijn Watch opladen?

Iedere nacht als je gaat slapen omdat de batterij relatief klein is in vergelijking met die van de Button.

Krijg ik een melding als de batterij van mijn Watch bijna leeg is?

Ja, de meldkamer stuurt jou en jouw waarschuwingspersonen een e-mail van deze gebeurtenis zodat jij hiervan op de hoogte bent.

Past mijn MyBuddy Watch automatisch de zomer/wintertijd aan?

Ja, de tijd wordt automatisch aangepast.

Hoe maak ik een alarm?

Dat doe je door op de knop aan de zijkant van de Watch te drukken tot dat de Watch trilt en er SOS in het scherm verschijnt. Daarna laat je de knop direct los. Blijf niet drukken want dan kan de meldkamer niet reageren omdat je weer uitbelt waardoor je de lijn bezet houdt.

Hoe laat ik MyBuddy Watch op?

De Watch wordt geleverd met een oplaadkabel. Die kabel kan met de contactpunten tegen de achterzijde van de Watch worden gehouden. De magnetische contacten zoeken verbinding als deze dicht tegen elkaar worden gehouden.

Technische vragen Button

Is er een handleiding van MyBuddy Button?

Kan MyBuddy Button tegen water zoals in de regen, onder de douche of in bad?

Waterdicht niveau: IP67 (gebruik het niet in warm water, warme douche, zwemmen of duiken) Druk niet op de knop wanneer deze in het water is.

Wanneer moet ik mijn Button opladen?

Het beste is iedere nacht als je gaat slapen. De Button kan 2-dagen zonder opladen.

Krijg ik een melding als de batterij van mijn Button bijna leeg is?

Ja, de meldkamer stuurt jou en jouw waarschuwingspersonen een e-mail van deze gebeurtenis zodat jij hiervan op de hoogte bent.

Hoe maak ik een alarm?

Dat doe je door op de SOS knop aan de voorkant van de Button te drukken tot dat de Button trilt. Daarna laat je knop direct los. Blijf niet drukken want dan kan de meldkamer niet reageren omdat je opnieuw uitbelt waardoor je de lijn bezet houdt.

Hoe laat ik MyBuddy Button op?

De Button wordt geleverd met een docking-station. Je moet de Button met de contacten naar onderen in het station plaatsen. Zodra de contacten verbinding maken met de oplader zal de Button een trilling geven. Daarnaast zal het oplaadlampje van het station rood oplichten. Dit lampje gaat uit als de Button volledig is opgeladen. Ook wordt de Button geleverd met een oplaadkabel. Deze kan met de contactpunten tegen de achterzijde, onderaan de Button worden gehouden. De magnetische contacten zoeken verbinding als deze dicht tegen elkaar worden gehouden.

Waar en hoe draag ik MyBuddy?

Vraag je telkens af of je eenvoudig en snel genoeg alarm kunt slaan? De Watch draag je als een horloge. De Button is te dragen aan een koord om je nek of met een clip aan je beha. Veel heren dragen de Button via een clip aan hun riem of broekzak.

Vragen over lidmaatschap

Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Alle persoonsgegevens die verwerkt worden zullen enkel in het kader van de dienstverleningsovereenkomst gebruikt worden en nimmer aangewend worden voor andere doelstellingen of aan derden buiten het MyBuddy-concept worden overgedragen of aangeboden.

Hoe moet ik opzeggen?

Opzeggen kan via de klantportal.

Wat is de opzegtermijn?

Je dient rekening te houden met 1 maand opzegtermijn na 1 jaar.

Moet ik het apparaat retour zenden?

Nee, de Buddy of Watch is jouw eigendom.

Wat moet er gebeuren met de Simkaart in MyBuddy?

Die kan je in de Button of Watch laten zitten. De verbinding wordt op afstand verbroken.

Kan ik wisselen van lidmaatschap?

Je kunt eenvoudig wisselen van lidmaatschap mocht een eerdere keuze niet voldoende veiligheid geven. Dit doe je via de klantportal. Contracten zijn altijd vrij verwisselbaar. Na je keuze loopt het nieuwe lidmaatschap automatisch weer 1 jaar.

Vragen over sleuteloplossingen voor binnencontrole

Hoe weet ik dat de KeySafe oplossing goed is?

Wij werken alleen met gecertificeerde organisaties. Na montage ontvang je een opleveringscertificaat dat wordt afgegeven na deugdelijke montage.

Welke KeySafe (sleuteloplossing voor binnen-controle) past bij mij?

Afhankelijk of het een huurhuis, koopwoning, appartement of bedrijfspand is, is het verstandig eerst te infomeren wat kan en mag.

Mijn KeySafe-oplossing doet het niet meer, en nu?

Je kunt hiervoor contact opnemen met MyBuddy 040 - 231 02 00. Je wordt daarna gebeld door de technische support om de storing op te lossen.

Wat is de eenvoudigste oplossing?

Cilinders: De eenvoudigste oplossing is de cilinder wisselen van de toegangsdeur waarvan jij en de Surveillant een sleutel hebben.

Wat is het beste voor een appartement met een centrale toegangsdeur?

Bij een VVE wordt een goedgekeurde sleutelkluis geplaatst. In de sleutelkluis wordt op de sleutel aangeduid welk appartement het betreft. De sleutelkluis kan opbouw of inbouw zijn.

Mijn voordeur heeft geen cilinder, wat nu?

Dan wordt er een goedgekeurde sleutelkluis geplaatst. De sleutelkluis kan opbouw of inbouw zijn.

Ik zou graag extra sleutels willen bestellen hoe kan ik dit doen?

Bij de eerste cilinder ontvang je 6 sleutels. Na de plaatsing van de cilinder ontvang je een lijstje met erkende sleutelspecialisten waar je een sleutel of extra gelijksluitende cilinders kunt bijbestellen.

Wat als ik per ongeluk mijn sleutel aan de binnenkant heb zitten?

De cilinderoplossing van MyBuddy heeft een zogenoemde paniek/gevarenfunctie waardoor het slot van twee kanten te bedienen is als de sleutel op een van de zijde erop zit.

Kan ik zelf een code verzinnen voor mijn code inbouw sleutelkluis of code keySafe zodat ik of derden daar gebruik van kunnen maken?

Ja, dat kan. Je bent wel verantwoordelijk voor het terugplaatsen van de sleutel en het correct afsluiten van de KeySafe na gebruik.

Hoe lang duurt het voordat mijn sleuteloplossing is geplaatst?

Binnen 10 werkdagen is de sleuteloplossing bij jou geplaatst.

Overtuigd van
MyBuddy?

Wij hopen uiteraard dat wij al jouw vragen over MyBuddy beantwoord hebben. Is dat nog niet het geval, geen probleem. Wij zitten klaar met antwoorden en oplossingen en helpen je graag. Stuur jouw vraag naar het contactformulier en je krijgt snel antwoord.

Neem contact op Right Arrow Icon

Zijn niet al uw vragen niet beantwoord? Geen probleem.

Stel je vraag Right Arrow Icon
ask-question-img.png